U mnie 04.2010 i też podobnie to wygląda. A podobno od 05.2010 jakieś nowsze części wstawiali (nastawniki , czy jak to tam się zowie) i miało być bez wad. A skoro po maju i przed jest tak samo, to... TTTM.
1.4tsi Głośna praca po uruchomieniu
Zwiń
X
-
Od 01.07.2010 nastawnik wycofany (zastąpiony).
Próbuję znaleźć zależności.
Tłumaczenie że tak ma być bo olej ma słabe ciśnienie albo że jest zimny i go musi podgrzać.. za bardzo w to nie wierzę.
Za to wiem jedno, w takiej sytuacji w zimnym silniku cylindry są płukane benzyną (w tym czasie zużycie do ok. 5 l/h na wyświetlaczu) a to na pewno nie wydłuża żywotności współpracujących części.
Poza tym te objawy pojawiają się w różnych przebiegach, u mnie chyba coś koło 500km od nowości. A u Was?
Komentarz
-
-
Nic takiego u Ciebie nie występuje, tym bardziej że jak piszesz miałeś już wymieniane na gwarancji newralgiczne elementy powoduje głośną pracę zaraz po uruchomieniu.Zamieszczone przez elektronikNienormalna i głośna praca silnika po uruchomieniu.
Jeżeli chcesz zobaczyć jak wygląda GŁOŚNA praca silnika TSI po uruchomieniu to zapraszam poniżej:
Komentarz
-
-
Moim zdaniem na przykładach tych filmików to słabe smarowanie pewnych elementów rozrządu (np: popychacze) na starcie.
W moim przypadku zrozumiem podwyższone obroty silnika, nawet przez kilka minut, ale zdecydowanie głośniejsza praca i zużycie paliwa ok. 5 l/h (w normalnym stanie 0,7-0,9 l/h).
Na co idzie to paliwo? Na pokonanie jakiś wewnętrznych oporów, złe ustawienie wałka rozrządu w tym momencie?
Komentarz
-
-
WitamZamieszczone przez elektronikKto ma coś takiego jak u mnie?
Póki co po dwóch postojach w serwisie i dalej jest tak samo, bez zmian.
Za pierwszym razem wymieniono nastawnik wałka rozrządu i napinacz łańcucha.
Za drugim wymieniono łańcuch rozrządu i sprawdzano wtryskiwacze.
Teraz zaczyna się kampania że to tak ma być. hmmm
Czy ktoś z forumowiczów ma auto wyprodukowane po Lipiec 2010 z takimi objawami (oczywiście w 1.4 TSI)?
Kolego elektronik napisz proszę czy powodem wymiany nastawnika wałka rozrządu i napinacza łańcucha, a następnie samego łańcucha były te widoczne na twoim filmie podwyższone obroty czy też to słynne terkotanie trwające kilka sekund po uruchomieniu?
Ja na przykład podwyższonych obrotów nie mam, natomiast u mnie raz na kilka - kilkanaście startów występuje głośne metaliczne terkotanie jak w poniższym linku:
Komentarz
-
-
Również produkcja lipiec 2009 i jest bardzo podobnie. Jednak zauważyłem, że dzieje się tak tylko powyżej 17°C. Co do wyższego chwilowego zużycia to przez przypadek nie nazywa się to automatyczne ssanie?Zamieszczone przez Piotr AMPelektronik mam tak samo od zawsze, produkcja lipiec 2009, wydaje mi się, że to nic złego, raz jest raz nie ma
Komentarz
-
-
Mi też się tak wydaje. W poprzednim aucie też było dużo większe zużycie przez chwilę.Zamieszczone przez winni77Co do wyższego chwilowego zużycia to przez przypadek nie nazywa się to automatyczne ssanie?
Poza automatycznym ssaniem, czy czasami nie chodzi też o szybsze dogrzanie katalizatora - coś takiego nawet przebąkują w instrukcji...
Komentarz
-
-
jadę od razu (no chyba że trzeba odśnieżyć)Zamieszczone przez CarolcoCzy już jak uruchomi się Wam silnik z podwyższonymi obrotami, to czekacie aż obroty lecą do ok. 800, czy od razu jedziecie?
PS Ja przy obrotach ~1100, słyszę taki metaliczny rezonans, jakby się coś poluzowało i brzęczało sobie. ASO nic nie znalazło.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Ja czekam może z 10 sekund, czasem odrobinę dłużej, ale ruszam bardzo delikatnie.Zamieszczone przez CarolcoCzy już jak uruchomi się Wam silnik z podwyższonymi obrotami, to czekacie aż obroty lecą do ok. 800, czy od razu jedziecie?
[ Dodano: Pią 23 Wrz, 11 12:59 ]
A skąd ten dźwięk słychać?Zamieszczone przez ZorrPS Ja przy obrotach ~1100, słyszę taki metaliczny rezonans, jakby się coś poluzowało i brzęczało sobie. ASO nic nie znalazło.
Komentarz
-
-
Ja zazwyczaj czekam ok minuty (bo tyle trwa to nazwijmy dopalanie).
Jak w tym czasie jednak ruszę to muszę ostrożnie bo wtedy auto nie ma mocy.
Z braku sensownych wytłumaczeń tak sobie również tłumaczę że to dla rozgrzania katalizatora (choć też nie mam pewności czy to dla niego taki start to dobrze).
Ponawiam swoje pytanieCo do uwagi winni77 to zjawisko występuje u mnie po dłuższym postoju auta w temperaturze otoczenia od 15°C do 30°C. Zimą praktycznie nie występowało.Czy ktoś z forumowiczów ma auto wyprodukowane po Lipiec 2010 z takimi objawami (oczywiście w 1.4 TSI)?
Komentarz
-
-
od spodu i tylko z otwartymi drzwiami jak stoją obok mnie inne auta (chodzi o odbicie dźwięku)Zamieszczone przez winni77[ Dodano: Pią 23 Wrz, 11 12:59 ]
A skąd ten dźwięk słychać?Zamieszczone przez ZorrPS Ja przy obrotach ~1100, słyszę taki metaliczny rezonans, jakby się coś poluzowało i brzęczało sobie. ASO nic nie znalazło.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
WitamZamieszczone przez tomkr82http://www.youtube.com/watch?v=4WpVxxQ3m3w
Tak pracuje po rozruchu moja octavka. Bardzo mnie niepokoją te dzwięki. Co jest przyczyną?
Także jestem użytkownikiem Octavii II FL 1,4 TSI CAXA MINT – produkcja kwiecień 2009 r. Obecny przebieg 31000 km. Do lipca 2011 r. był spokój. Niepokojące terkotanie pojawiło się podczas wyjazdu do Chorwacji w lipcu 2011 r., niestety gwarancja już się skończyła. To terkotanie pojawia się raz na jakieś pięć startów i raczej podczas odpalania ciepłego silnika, lecz kilka razy po robocie tj. co najmniej po 8 godzinach też było słychać to terkotanie. Samo terkotanie trwa jakieś 2-3 sekundy. Poza terkotaniem nie mam podniesionych nienaturalnie obrotów czy innych niepokojących objawów.
Podaję link do strony z naszego forum, gdzie jest pokazany start silnika 1,4 TSI w Golfie. Jest to post z filmikiem 27 stycznia 2011r. Mój silnik mniej więcej tak samo hałasuje przy starcie, tak jak wspomniałem powyżej przez 2-3 sekundy.
Oto link: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=a3tBTDoWqSQ
W związku z powyższym mam kilka pytań do kolegi tomkr82, a mianowicie:
1. Czy w dalszym ciągu w twoim silniku w czasie rozruchu słychać terkotanie?
2. Czy zdiagnozowałeś usterkę powodującą to terkotanie?
3. Czy znalazłeś fachowca, który zajął się tym terkotaniem?
4. Czy znalazłeś źródło niezbędnych części zamiennych?
5. Czy znany Ci jest koszt naprawy tej usterki?
6. Czy twój samochód jest jeszcze na gwarancji?
7. Co powiedzieli na temat rozruchu twojego silnika oraz terkotania w Carsedzie (ASO Skoda Siedlce)?
Komentarz
-
-
- U mnie wygląda to cały czas jak na filmie zamieszczonym wcześniej - mam gwarancje do konca listopada - do tej pory nie bylem z tym w serwisie, w ciagu 2 tygodni pojade tam zglosic wieksza liczbe usterek, w zwuazku z tym redaguje takze pismo z opisem moich przypadlosci, oczywiscie nagraniami ze startow na plycie cd oraz artykulami opisujacymi przypadlosci tych silnikow celem unikniecia stwierdzen, ze jestem pierwszym, ktory zglasza podobne sprawy itp. Jak bede po wszystkim to dam znac jak sie zkaonczylo. Bede zglaszal m.in powaldowany boczek oparcia oraz dziwne zachowania radia swinga. PozdroToma
Komentarz
-
-
Mi też się wydawało, że z okolic wydechu, gdzieś na wysokości drążka zmiany biegów, ale warto otworzyć maskę i posłuchać. Najlepiej jakbyś ktoś jeszcze w środku lekkoZamieszczone przez Zorrod spodu i tylko z otwartymi drzwiami jak stoją obok mnie inne auta (chodzi o odbicie dźwięku)
przygazował w okolicach 900 - 1400 rpm.
Rozmawiałem z gościem od gwarancji w SAP i powiedział, że w przypadku awarii w trzecim roku użytkowania (samochód serwisowany do końca w ASO), Skoda pokrywa cześć kosztów naprawy. Tak zrozumiałem, że jak to jest znany problem to może być to do 100%. Jeszcze jeden warunek - jak samochód ma powyżej 100 000 przebiegu, to ASO musi zadać pytanie, czy będzie partycypacja w kosztach, do tego przebiegu jest tylko kwestia jaki to będzie %.Zamieszczone przez sezamek15. Czy znany Ci jest koszt naprawy tej usterki?
6. Czy twój samochód jest jeszcze na gwarancji?
Komentarz
-


Komentarz